SA NE HIDRATAM CORESPUNZATOR

Posted by:

Cat de important este sa fii bine hidratat? Vital. Este un cuvant greu, ni-l asumam deoarece stim rolul pe care il are apa pentru organismul tau.

O buna hidratare a organismului este un lucru pozitiv si necesar pentru toti cei care vor sa aiba o viata sanatoasa. Rinichii filtreaza toxinele din organism cu ajutorul apei, iar fara apa nu pot face acest lucru in mod activ.

Hidratare optima inseamna digestie optima. Cand apa nu este sufiienta, organismul va gasi late surse din care sa preia lichidele necesare, ceea ce poate duce la constipatie.

Fie ca faci sport de performanta sau doar te plimbi, consumi apa. Apa se elimina chiar si cand respiri si extrem de mult si rapid atunci cand este cald, cand faci exercitii sau ai febra.

Semne ca esti deshidratat:

– dureri de cap, ameteli, confuzie

– urinari rare sau absente, urina de culoare anormala

– oboseala, somnolenta

– stare de disconfort la lumina

– greata

Daca manifesti unul dintre aceste simptome, ia in calcul ca nivelul apei din organismul tau este deficitar.

Cata apa trebuie sa bem?

Recomandat este sa consumam intre 1,5 l si 2,5 l pe zi pentru o persoana cu greutate medie fara efort fizic intens sau fara sa fie supusa unor conditii de temepratura crescuta, ar trebui sa fie suficient cam 6-8 pahare pe zi. Din pacate putina lume ajune sa bea aceasta cantitate si nici nu constientizeaza beneficiile acesteia.

Cei care au nevoie de un nivel mai ridicat de hidratare sunt cei care fac exercitii fizice intense, care sunt bolnavi, persoane cu conditii medicale care cer o hidratare crescuta. Persoanele in varsta prezinta de asemenea un risc crescut de deshidratare deoarece creierul incepe sa-si incetineasca functiile.

Ce mai putem consuma in afara de apa

Apa ramane un hidratant esential, dar pentru a diverisfica si pentru placerea gustului mai puteti consuma ceaiuri (verde, alb, negru sau din plante medicinale), consumate fara indulcitor. Si laptele poate fi trecut in categoria lichidelor care hidrateaza, pana si cafeaua dar consumata cu anumite limite.

Daca te pregatesti de efort fizic trebuie sa stii cum sa te hidratezi corect pentru a evita simptomele deshidratarii si a avea forta maxima. trebuie sa aduci un aport de 450-600 ml de apa inainte cu doua ore inainte de antrenament, 200-250 ml cu 15 minute ininate de antrenament, 200-250 ml in timpul antrenamentului, iar daca efortul se prelungeste pe mai mult de 90 de minute, trebuie sa consumi cam 200-250 ml apa la fiecare la fiecare 30 de minute, cu un aport suplimentar de carbohidrati si electroliti.

Este important sa faci miscare si la fel de important este sa te hidratezi.

Vino!

 

 

 

 

 

0

About the Author:

  Related Posts

Add a Comment