PILATES – UN SPORT PENTRU TRUP SI MINTE

Posted by:

       Fiecare dintre noi viseaza la un abdomen de revista sau coapse bine sculptate. Si atunci rascolim internetul pentru retete minune care sa ne ajute, ne consultam eventual cu cativa prieteni care au trecut prin niste transformari.

       Un lucru este cert, cu vointa, rabdare si perseverenta poti avea un trup asa cum ti-l doresti. Iar daca trasul de fiare si aerobicul parca nu sunt pe placul tau incearca un altfel de sport: PILATES.

       Pilates este una dintre cele mai noi si eficiente metode de remodelare a trupului. Exercitiile Pilates tin cont de echilibru, siguranta, de ritmicitatea proprie fiecarui corp si ne ajuta sa ne mentinem in forma. Metoda a fost inventata de Joseph Pilates acum mai bine de un secol. La origine a fost o metoda medicala, transformata  apoi in forma de fitness pentru trup dar si pentru minte. Spre deosebire de celelalte metode de fitness, exercitiile Pilates nu pun accent pe cantitate sau cat de mult iti soliciti corpul ci pe constientizarea  miscarilor concomitente din timpul antrenamentului.

       Exercitiile urmaresc 7 principii de baza a caror rutina duce organismul la o stare de armonie.

1.  Respiratia are un rol foarte important, prin ea se stabilizeaza intreaga musculatura, coloana vertebrala si abdomenul. O respiratie corecta permite oxigenului sa irige muschii si sa elibereze o cantitate de substante nocive depozitate in muschi. Substantele chimice eliberate sunt conectate cu  durerea si starea de oboseala, fiind substante de care organismul nostru incerca sa scape.

2. Relaxarea. Un lucru pe care trebuie sa-l deprinzi este  executarea exercitiilor fara a crea tensiune in zonele pe care nu le lucrezi. Partile care nu sunt lucrate, sunt angajate in executarea miscarilor dar nu sunt tinute in tensiune.

3. Puterea de concentrare. Pe masura ce exersam, abilitatea de sporire a atentiei asupra partii pe care o lucram, creste. Ce castigam? Calitatea exercitiilor deoarece atunci cand si trupul si mintea lucreaza in aceeasi directie se obtine o armonie pe care tu o simti apoi in intreg organismul.

4. Controlul.  Exercitiile Pilates se realizeaza prin concentrare asupra partilor lucrate. Nu trebuie sa te certi daca simti ca exercitiile nu au luat forma dorita sau nu ai avut o ora intreaga pentru executarea lor. In acest tip de miscare cel mai important este respiratia, constientizarea partilor lucrate si intr-un final obtinerea rezultatului dorit: relaxare si sculptare a muschilor.

5. Fluiditatea. Exercitiile trebuie sa curga firesc fara sa resimti punctele de deschidere sau pe cele de inchidere. Fiecare exercitiu constituie un punct de plecare pentru un alt exercitiu. Gratia cu care trebuie executate miscarile repezinta insasi exercitiile.

6. Din interior catre exterior. Principiul tehnicii PIlatesc consta in a lucra grupe mici de muschi pentru ca organismul tau sa suporte apoi miscari mai ample. Baza este din interior catre exterior, este sincronul intre trup si minte pentru ca la sfarsitul antranementului sa simti cu adevarat beneficiile acestui sport.

7. Rutina exercitiilor. Totul se leaga. Pentru a-ti mentine coloana vertebrala intr-o postura sanatoasa trebuie intarita musculatura abdominala. O coloana vertebrala in postura corecta va cobori umerii, va inalta gatul. Cand vei putea sa controlezi aceasta zona abdominala vei resimti o noua stare fizica si psihica.

Exercitiile Pilates sunt recomandate tuturor, indiferent de varsta, de nivelul de antrenament sau de greutate. Sportul mintii si al trupului accesibil tie. Vino la sala!

0

About the Author:

  Related Posts

Add a Comment