Echilibrul – secretul unei vieti sanatoase

Posted by:

Au trecut sarbatorile de iarna, frigiderul tau capata din ce in ce mai mult un aspect natural.

Iar daca frigiderul tau este mai “usor” este timpul ca si trupul tau sa-l urmeze.

Este destuld e dificil sa ignori mirosul de cozonac cald ce te urmareste in toate colturile casei sau sa te faci ca sarmalele parfumate de pe masa de Craciun nu exista.

Nu promovam abstinenta, promovam sanatatea fizica si mentala. Nu te pedespi pentru piftia si pentru friptura pe care le-ai savurat cu familia, organizeaza-te de acum pentru ca greutatea ta sa intre in normal.

O atitudine sanatoasa este  primul pas spre o viata sanatoasa: odihna, hidratare corespunzatoare, alimente usoare si proaspete si bineinteles miscare.

Si cand spunem miscare nu ne referim la a-ti petrece jumatate din zi la sala ci la cel putin o ora in care sa te concentrezi pe o serie de miscari.

Sportul trebuie sa devina un mod de viata, o “rutina zilnica” asa cum este dusul, sau spalatul pe dinti, nu un efort.

Antrenamentele de tonifiere trebuie combinate cu cele cardio pentru a-i oferi corpului tau un echilibru al miscarii ce in timp se va vedea.

Ce mai poti face?

Bea multa apa, si nu doar cand simti sete. Aceasta senzatie este semn ca esti deja organsimul tau este deshidratat. Bea cel putin 2 litri de apa zilnic. De asemenea te poti hidrata cu ajutorul fructelor si legumelor proaspete. Exclus bauturile carbogazoase.

Mananca des. secretul este sa mananci de 5 ori pe zi dupa un program fix. Mesele frecvente sunt automat mai mici, iti tempereaza apetitul, cresc nivelul de energie si imbunanatesc procesul de digestie. Ultima masa nu ar trebui sa fie dupa ora 19.00

Atunci cand te-ai hotarat sa slabesti, inceraca sa-ti stabilesti obiective realiste. Slabitul brusc susutinut de pastile sau ceaiuri specifice nu va face decat sa-ti dea organismul peste cap. Cele mai bune programe de slabit  recomanda oprirea la primele 5-6kg si mentinerea la acea greutate timp de cateva luni  inainte sa treci la urmatorul nivel.

Dormi suficient. Poate somnul nu ti se pare un vector prea important in programul de slabit, dar trebuie sa stii ca pana la urma totul se rezuma in a avea un stil de viata echilibrat. Iar lispa somnului iti poate da putin peste cap echilibrul de care aminteam dar si rigurozitatea meselor.

Evita alcoolul si mancarurile grase de tip fast food, concentreaza-te pe fructe si legume pe care le poti integra in retete spectaculoase.

Evita sa mananci la repezeala, haotic, in afara de faptul ca-ti dai organismul peste cap risti sa pui niste kg in plus.

Pana la urma, asa cum spuneam la inceputul materialului, totul se rezuma la un singur concept “echilibru”, pentru ca sanattrea fizica si mentala se rezuma la acest aspect.

Alege sa fii sanatos!

0

About the Author:

  Related Posts

Add a Comment