DE UNDE NE LUAM VITAMINELE?

Posted by:

Complexa si uimitoare structura este organismul uman. Fiecare particica din corpul nostru are o functionalitate bine determinata, fiecare milimetru are rolul sau. Imaginati-va rotitele unui mecanism care merg in sincron, iar cand cea mai mica componenta scartaie, este afectat tot sistemul.

Tot asa lipsa unei singure vitamine din corp poate duce la dezechilibre resimtite ca stari de oboseala, letargie, lipsa poftei de mancare. Fara vitamine corpul nostru nu poate trai. Si pentru ca intotdeauna vitaminele asimilate natural sunt mult mai eficiente decat cele gasite in farmacii iata o lista cu cele mai importante vitamine si sursele lor.

Vitamina A: are grja de ochii nostri, de piele, dar si protejeaza contra toxinelor si a radiatiilor solare. Asigura buna functionare a sistemului osos si nervos. Carenta de vitamina A se manifesta prin lispa poftei de mancare, diminuarea gustului, stari de letargie. Unde o putem gasi? In ficat, untura de peste, oua, legume cu frunze verzi (spanac, loboda), fructe (mango, papaya), fasole verde, lactate, fructe si legume de culoare portocalie (caise, piersici, morcovi).

Vitamina C. Necesara pentru sinteza colagenului, proteina pielii care asigura elasticitatea tegumentului. Este un antioxidant de exceptie care contribuie intr-un mod activ la franarea proceselor degenerative din organism. face parte din categoria vitaminelor hidrosolubile (solubile in apa), vitamina C se elimina rapid din organism, iar acesta nu isi poate sintetiza singur cantitatea necesara de aceea noi trebuie sa fim in premanenta orientati s-o preoucpam din alimente. O gasim in fructe si legume proaspete, macese, patrunjel, citrice, coacaze, conopida, ardei gras, varza sau brocoli.

Vitamina D. Numita si antirahitica, vitamina D este liposolubila, adica este abosrbita de grasimi fiind esentiala in reabsorbtia calciului si fosforului la nivelul intestinului. Este singura vitamina sintetizata in piele sub actiunea razelui soarelui. Deci prima sursa de vitamina D este lumina naturala. Vitamina D este continuta de pestele gras (hering, sardina, ton, macrou, somon), untura de peste (morun, ton, calcan), galbenus de ou, unt, lapte integral si lactate nedegresate.

Vitamina E. Are rol antioxidant putrenic, si intrerupe actiunea nociva a toxinelor din organism. Este soldat de nadejde in lupta cu timpul ajutand la mentinerea tineretii pieleii. Se gaseste in uleiuri vegetale obtinute din germeni sau seminte, ulei de soia, ulei de masline, orez brun , spanac, urzici, soia sau porumb.

Vitamina K, numita si antihemoragica, este indispensabila vietii, functia ei constant in a coagula rapid sangele si de a actiona preventiv asupra hemoragiilor interne. Este o vitamina liposolubila care rezista la caldura. O gasim in spanac, ficat, ulei de peste, iaurt, chefir, varza sau cereale.

Complexul de vitamina B. Vitamina B1, cunoscuta si ca vitamina bunei dispozitii, deoarece are efecte asupra sistemului nervos si a starii psihice. Sre rol important in metabolismul glucidelor si este aboslut vitala pentru buna functionare a muschilor. Carentele de vitamaina B duc la stari de oboseala, pierderea poftei de mancare, scaderea in greutate. Sursele de vitamina B1 sunt in produselel din grau integral, orez brun, arahide. B3 din lapte si cereale, B5 din peste, avovado, conopida. B9 din spanac, sfecla, varza, suc de potocale, iar B12 din carne, lactate si ficat.

Toate acestea “ung” rotitele, asigura sanatate, dara fara un efort constant din partea ta in a le asimila, si pastra in organism rezultatele nu vor fi pe masura. Sportul este unul dintre factorii care se asigura o fixare a lor, si care iti ofera pe langa santate acea stare de bine. In sincron cu vitaminele pe care tu ai grija zi de zi sa le asimilezi organismul tau va functiona perfect. La Complex Sportiv Comesad avem grija de satrea ta de sanatate.

Fa-ti curaj, vino la sala!

0

About the Author:

  Related Posts

Add a Comment